STOOM/ZEILSCHEPEN EN STOOMSCHEPEN ONDER DIRECTIE VAN
Wm. RUYS & ZONEN (ALS ‘ÉÉN-SCHIP-REDERIJ’)
Periode: 1870 – 1883
Stoom-zeilschip ‘ ARIADNE – I’
|
Werf: W. Pile & Co. Sunderland – 199 Tewaterlating: 17 augustus 1870 Lxbxhxd: 70,32×9,42×7,16×4,14 Gewicht: 1.277 Brt ton Aantal masten: Twee Machine: Compound stoommachine 2 cil. 575 ipk Snelheid: 9 knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Hoofdzakelijk Nederlands Indië Verkocht/gesloopt/anders: 1918, bij Sicilië getorpedeerd door U-boot en gezonken. |
Stoom-zeilschip ‘ FOP SMIT’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘SPARTAN -I’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘ss SENIOR’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom- zeilschip ‘ARIADNE – II’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘DOELWIJK- III’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘SPARTAN -II’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders:
|
Stoom-zeilschip ‘JAVAAN’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘AFRIKAAN’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘JOMINA’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ANDANIA’………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Stoom-zeilschip MARKEN – I’
|
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Drie Tuigage: Tuigage: twee dwars-getuigd, een schoener-getuigd Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ARIADNE – III’ |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss WALCHEREN – I’………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
STOOM/ZEILSCHEPEN EN STOOMSCHEPEN ONDER DE VLAG VAN
STOOMBOOTREEDERIJ ‘ROTTERDAMSCHE LLOYD’
Periode: 1875 – 1891
Stoom-zeilschip ‘ss GRONINGEN’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss FRIESLAND’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss DRENTHE’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss OVERIJSSEL’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom- zeilschip ‘ss GELDERLAND’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘ss UTRECHT’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘ss ZUID HOLLAND’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss LIMBURG – I’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss NOORD HOLLAND’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss ZEELAND – I’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘ss NOORD-BRABAND’………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
STOOM/ZEILSCHEPEN, STOOMSCHEPEN EN MOTORSCHEPEN
IN DIENST BIJ DE ‘N.V. ROTTERDAMSCHE LLOYD’
Periode: 1883 – 1947
Stoom-zeilschip ‘BATAVIA’1883 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Aantal masten: Twee Machine: Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Hoofdzakelijk Nederlands Indië Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘SAMARANG’1883 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘BROMO’1883 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘SOERABAYA’1884Olieverf door Harry van der Brugh – 2017 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom- zeilschip ‘MERAPI’1889Aquarel door C.A. de Vries – 2000 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘ARDJOENO’1891 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-Zeilschip ‘SALAK’1891 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘GEDÉ’1892 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘BORNEO’1893 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘BOGOR’1898Olieverf door J. Kelderman – 1930 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-zeilschip ‘MALANG’1898………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ……………………………………………………………………….. |
Stoomschip ‘SOLO’1899………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ……………………………………………………………………….. |
|
Stoomschip ‘SINDORO’1900 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Drie Tuigage: Tuigage: twee dwars-getuigd, een schoener-getuigd Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BESOEKI’1901 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KEDIRI – I’1901Olieverf van A. Adams – 1907 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘GOENTOER’1902 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘OPHIR’1904 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘WILIS’1905 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DJOCJA’1905 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘RINDJANI’1906 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BENGALEN – I’1906 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KAWI’1907 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TABANAN’1908………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Stoomschip ‘ TERNATE ‘1908 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MENADO ‘1908 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MEDAN ‘1908Olieverf van Harry van der Brugh – 2017 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘GORONTALO ‘1909
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TAMBORA ‘1910 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BANDOENG ‘
1910 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘PALEMBANG – I ‘1911 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MERAUKE ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘PONTIANAK ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SAMARINDA – I ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BIRMA ‘1912……………………………………………………………………………………… |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………… |
|
Stoomschip ‘ARAKAN ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘JACATRA – I ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DJEBRES ‘1912 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DELI’1913Olieverf van Harry van der Brugh – 2017 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘CEYLON ‘1913 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MADIOEN ‘1913 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SOERAKARTA ‘1913 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘INSULINDE ‘1914 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DJEMBER’1914 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SITOEBONDO ‘1916 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BUITENZORG ‘1916……………………………………………………………………………………… |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………… |
|
Stoomschip ‘GAROET – I’1917 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘PATRIA ‘1919 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TOSARI ‘1919 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DJAMBI ‘1919 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KEDIRI – II‘1919 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BONDOWOSO ‘1919 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SALATIGA ‘1920 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TOBA’1920 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘ANJER’1921………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
Motorschip ‘KEDOE ‘1921 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘PALEMBANG – II ‘1921 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SIANTAR ‘1921………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Stoomschip ‘TJERIMAI’1922
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MODJOKERTO – I ‘1922 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BLITAR – I ‘1923 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KERTOSONO – I ‘1923 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SOEKABOEMI’1923 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SLAMAT – I ‘1924 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘TAPANOELI’1924 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoom-/Motorschip ‘INDRAPOERA ‘1926 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA INTEN ‘1927 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA RADJA ‘1927 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA GEDÉ ‘1928………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Motorschip ‘SIBAJAK ‘1928 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KOTA BAROE ‘1928 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘BALOERAN ‘1930 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA TJANDI ‘1930 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA AGOENG’1930 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA PINANG ‘1930 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘DEMPO ‘1931 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘KOTA NOPAN ‘1931 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘BENGALEN – II ‘1932 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘BRASTAGI ‘1937 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘WELTEVREDEN ‘1937………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Motorschip ‘BANTAM ‘1939 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘JAPARA – III ‘1939 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘LIMBURG – II ‘1939 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘OVERIJSEL – II’1946 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘ZEELAND – II ‘
1946 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MODJOKERTO – II ‘1946 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TERNATE – II ‘1946 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘KERTOSONO – II ‘1946 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘UTRECHT – II ‘1947 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SAMARINDA – II ‘1947 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SALATIGA – II ‘1947……………………………………………………………………………………… |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
Stoomschip ‘SARANGAN ‘1947……………………………………………………………………………………… |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
HET VLAGGENSCHIP, ms WILLEM RUYS
1944 – De op de helling liggende Willem Ruys toornt boven het Scheldeplein uit. ……………………………………………………………………. |
………………………………..
|
1946 – De Willem Ruys aan de afbouwkade bij de Koninklijke Maatschappij ‘De Schelde’ te Vlissingen. ……………………………………………………………………
|
1938 – 1946: TUSSEN TEKENTAFEL EN TEWATERLATING LAGEN DE OORLOGSJAREN.
|
Motorschip ‘WILLEM RUYS’1947 – Afgemeerd aan de Lloydkade te Rotterdam. …………………………………………………………………………………….. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………… |
1948 – Grand Old Lady Willem Ruys vertrekt vanaf de Lloydkade te Rotterdam. |
MOTOR-, STOOM- EN TURBINESCHEPEN VAN DE ‘KONINKLIJKE ROTTERDAMSCHE LLOYD NV’
Periode: 1947 – 1970
Op 27 november 1947 verleende H.K.H. Koningin Wilhelmina het predicaat ‘KONINKLIJKE’.- ……………………………………………………….. |
Dit affiche uit 1947 markeert de overgang van de Rotterdamsche Lloyd naar de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd. Dit naar aanleiding van ‘in de vaart komen van het ms Willem Ruys’.
……………………………………………………….. |
1947 – De Koninklijke Rotterdamsche Lloyd vlag wordt voor het eerst in Vlissingen voorgehesen door H.K.H. Prinses Juliana. ……………………………………………………….. |
Motorschip ‘WILLEM RUYS’1947…………………………………………………………………………………….. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………… |
Motorschip ‘GAROET – II ‘1948 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Aantal masten: Twee Machine: Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Hoofdzakelijk Nederlands Indië Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘FRIESLAND – II ‘1948 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘DRENTE – II ‘1948 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘SLAMAT – II ‘1948 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘ LANGKOEAS – II ‘1949 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘ BLITAR – II ‘1949 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TOMINI’1950 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TOMORI’1950 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘AMPENAN’1951 |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘WONOSARI’1952………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
DE WONO’S VAN DE KONINKLIJKE ROTTERDAMSCHE LLOYD N.V.
|
Motorschip ‘WONOGIRI ‘1953 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Drie Tuigage: Tuigage: twee dwars-getuigd, een schoener-getuigd Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘WONORATO’1954 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘WONOSOBO’1955 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘BENGALEN – III ‘1956 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘ MAAS LLOYD’1956 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MUSI LLOYD ‘1957 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MARNE LLOYD‘1957 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MERWE LLOYD’1957 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MISSISSIPPI LLOYD ‘1958 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘SCHELDE LLOYD ‘1958 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MERSEY LLOYD ‘1959………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
DE ‘M’-SCHEPEN VAN DE KONINKLIJKE ROTTERDAMSCHE LLOYD N.V.
|
DE ‘S’-SCHEPEN VAN DE KONINKLIJKE ROTTERDAMSCHE LLOYD N.V.
|
Motorschip ‘SCHIE LLOYD ‘1959 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Drie Tuigage: Tuigage: twee dwars-getuigd, een schoener-getuigd Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MADISON LLOYD ‘1960 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘SEINE LLOYD ‘1961 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘MAIN LLOYD ‘1961………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………….
|
DE ‘L’-SCHEPEN VAN DE KONINKLIJKE ROTTERDAMSCHE LLOYD N.V.De ‘L’-schepen ( Leuve Lloyd en Loire Lloyd) waren door de Nedlloyd-fusie in 1970 de laatste voor de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd gebouwde schepen. Zij maakten deel uit van een serie van vier ‘L’-schepen, waarvan de twee andere werden gvoor Maatschappij “Nederland’ te Amsterdam werden gebouwd, namelijk de Neder Lek en de Neder Linge. Alle vier moderne vrachtschepen met vast zwembad voor de bemanning kwamen van de tekentafel Ir. Ernst Vossnack. Hij ontwierp daarmee de vier meest modernste en snelste motor-vrachtschepen ter wereld! Zoals geschreven was de L-klasse in 1966 een mijlpaal in de ontwikkeling van de scheepvaart. Het waren zogenaamd “open schepen”, een genot voor de dekdienst. Drie luiken naast elkaar zodat ze al voorbereid waren op het toekomstige containervervoer. De ‘speedy beauties’ hadden een platte spiegel om met het laden en lossen overal bij te kunnen, bovendien mechanisch bediende luiken en tussendekken, leverden significant minder werk op. Ook de machinekamer was een genot voor de machinedienst. De automatisering werd hier zodanig drastisch doorgevoerd dat op vrijdag-namiddag de machinekamer op volle zee dicht ging om pas op maandagmorgen weer open te gaan! En wat dacht u van het eerste vaste zwembad op een (K)RL-vrachtschip? Met de raspaardjes: Leuve Lloyd, Loire Lloyd, Neder Lek en Neder Linge was de nieuwbouw van Lloyd- en Nederland-schepen tot een definitief einde gekomen. Ed van Lierde |
Motorschip ‘LEUVE LLOYD ‘1966 |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Drie Tuigage: Tuigage: twee dwars-getuigd, een schoener-getuigd Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Motorschip ‘LOIRE LLOYD ‘1967……………………………………………………………………………….. |
Werf: Tewaterlating: Last: Gewicht: Aantal masten: Tuigage: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: ………………………………………………………………………………… |
STOOM/ZEILSCHEPEN, STOOMSCHEPEN VAN STOOMVAART MAATSCHAPPIJ ‘ROTTERDAM’
ONDER DIRECTIE VAN Wm. RUYS & ZONEN
Periode: 1908 – 1970
Stoomschip ‘MARKEN – I ‘
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘WIERINGEN – I ‘
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TURBINIA’
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MARKEN – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘WIERINGEN – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘AMELAND – III’ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MARKEN III ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MARKEN IV ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘AMELAND IV’
………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
Stoomschip ‘VLIELAND – III’………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
STOOM/ZEILSCHEPEN, STOOMSCHEPEN VAN STOOMVAART MAATSCHAPPIJ ‘TRITON’ ONDER DIRECTIE VAN Wm. RUYS & ZONEN
Periode: 1899 – 1933
Stoomschip ‘INDIAAN ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Drie Machine: Snelheid: Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘AMELAND – I ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘VLIELAND – I ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TEXEL – I ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘MARKEN – I ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TERSCHELLING ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TEXEL – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomchip ‘AMELAND – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘WALCHEREN – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TEXEL – III‘
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘VLIELAND – II ‘………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |
|
Stoomschip ‘SCHOUWEN – I ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘TEXEL – V ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘SCHOUWEN – II ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders:
|
Stoomchip ‘GOEREE ‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘WALCHEREN – III ‘
|
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘VOORNE‘ |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: |
Stoomschip ‘PUTTEN ‘………………………………………………………………………………………. |
Werf: Tewaterlating: Lxbxhxd: Gewicht: Brt ton Aantal masten: Twee Machine: stoommachine 2 cil. ipk Snelheid: knopen (zeemijl/uur) Reizen naar: Verkocht/gesloopt/anders: …………………………………………………………………………. |